Syvä yhteys Jumalan kanssa

Mikä merkitys on ylistyksellä, kiitoksella ja palvonnalla, kun lähestymme Jumalaa? Jos saamme ilmestyksen henkeemme siitä, mitä Jeesus on tehnyt edestämme, se saa henkemme salpautumaan. Hänen valtava rakkautensa saa meidät murtumaan. Jos ymmärrämme sen hinnan suuruuden, emme tahdo elää synnissä. Tahdomme vain palvoa ja koroittaa häntä koko elämällämme.

En tahdo rajoittaa Herraa millään tavoin, vaan olla jatkuvasti hänen läsnäolossaan, jotta voin muuttua hänen kaltaisekseen. Kun lähestyn Herraani palvoen, koen hänen läsnäolonsa, ikäänkuin hän ottaisi minut Isän syliin, jossa saan olla juuri niin haavoittuvainen, rikkinäinen ja avoin kuin en koskaan uskaltaisi olla. Voin luottaa häneen sataprosenttisesti. Hän ei koskaan hylkää eikä jätä. 

Joskus ei tarvita musiikkia ollenkaan, kun olen opetellut tavan lähestyä häntä rukoillen ja kiittäen. Toisinaan minua auttaa paljon Pyhässä Hengessä syntyneet biisit, joissa palvotaan Jeesusta avoimesti. Jos sanat eivät ole tutut, voin rukoilla kielillä ja hengessäni yhtyä palvontaan. Toisinaan Herra näyttää ilmestyksiä kun tulen hänen vaikutusalaansa. Se lohduttaa, rohkaisee, saa rakastumaan syvemmin häneen. Saan ilman rangaistuksen pelkoa lähestyä kunnian Kuningasta, koska Jeesus on pyhittänyt kertakaikkisesti verellään minut. Koska olemme Jumalan lapsia, meillä on aina vapaa pääsy hänen pyhään läsnäoloonsa. Tahdommeko käyttää tätä mahdollisuutta, jonka Herra on antanut meille?

Hyvä esimerkki biisistä joka puhuttelee juuri nyt on Jesus Culturen come away:

”Come away with Me, Come away with Me

It’s never too late, it’s not too late

It’s not too late for you

I have a plan for you

I have a plan for you

It’s gonna be wild

It’s gonna be great

It’s gonna be full of Me

Open up your heart let Me in”

Tässä huomaamme, kuinka Herra on antanut ilmestyksen biisin kirjoittajalle itsestään. Hän kehottaa päästäämään irti hänen kanssaan, rohkaisee luottamaan hänen suunnitelmaansa, kutsumukseensa, johon hän kutsuu, joka ylittää kaikki rajat mitä ihmisellä voi olla! Se on täynnä Häntä. Avaa sydämesi ja päästä Hänet sisälle. 

Tässä kutsutaan todella läheiseen yhteyteen Jumalan kanssa. Jostain syystä kaikki Jumalan lapset eivät uskalla antautua hänelle, niin kuin hän toivoisi. Hän joka on täydellinen rakkaus, miksemme tahtoisi ystävystyä hänen kanssaan, rakastua häneen syvästi? Hän odottaa vain sitä, että avaamme sydämemme hänelle päivittäin ja annamme hänen hallita elämämme jokaista osa-aluetta. Silloin tämä kansa muuttuu, kun uskovat täyttyvät Herran läsnäololla, rakkaudella joka vuotaa yli lähimmäisten elämiin. Se muuttaa paikkakuntamme, jokaisen kohtaamisen ihmisten kanssa. Emme kai tahdo pidättää suurta pelastusta vain itsellämme? Eikö se olisi jotain todella surullista, jos niin päättäisimme toimia? 

Jeremia 29:11-13

Sillä minä tunnen ajatukseni, joita minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra. Ne ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia – minä annan teille tulevaisuuden ja toivon. Silloin te huudatte minua avuksenne, tulette minun luokseni ja rukoilette minua, ja minä kuulen teitä. Silloin te etsitte minua ja löydätte minut, kun etsitte minua kaikesta sydämestänne. 

Eikö ole lohduttavat sanat suoraan Herralta? Hän tahtoo, että tunnemme hänen hyvät ajatuksensa, suunnitelmansa ja tahtonsa elämällämme. Silloinhan me rohkaistumme todella viipymään hänen lähellään, olemaan läpinäkyviä kaikessa, kysymme kaikissa asioissa hänen tahtoaan ja hän vastaa meille Sanansa mukaan! Rakastumme häneen itseensä ja luottamussuhde vahvistuu päivä päivältä. Se on Isän tahto juuri sinun elämääsi. Usko ja luota siihen sataprosenttisesti ja elämäsi tulee olemaan jotain mieletöntä, koska hänen ajatuksensa ovat paljon korkeammat kuin meidän :).

Tiedätkö mikä on osa Jumalan timanttia suunnitelmaa elämäämme, jos luovutamme elämämme ohjat hänen käsiinsä? Se, että kun palvelemme häntä lahjoilla jotka hän on antanut, ystävystymme hänen kanssaan, hän alkaa osoittamaan luottamustaan meihin ja meistä kasvaa hengellisiä johtajia. Ei ole kyse siitä, että he kaikki johtavat seurakuntia, vaan heistä kasvaa Jumalan ystäviä, jotka kasvavat hengelliseen aikuisuuteen. He ottavat vastuuta mielellään, tahtovat seurata Jeesusta kokosydämisesti ja ovat esimerkkeinä yhdelle tai useammalle ihmiselle, jotka ovat valmiita tekemään mitä tahansa osoittaakseen rakkautensa Herraansa kohtaan. 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

+ 34 = 39