Tulenkantajat

Sain viime lauantaina viettää aikaa seurakuntamme nuorten ja nuorten aikuisten kanssa. Seinäjoen ILTA pidettiin hienossa, keväällä rakennetussa ILTA Caféssa. Koin voimakkaan Jumalan läsnäolon, kun palvoimme Jeesusta. Perhon Pekka jakoi sydäntään aiheesta terve usko ja rohkaisi tavoittelemaan sekä armolahjoja, että kasvamaan pyhityksessä.

Illan jälkeen lähdimme pienellä porukalla syömään ja nauttimaan kauniista kesäillasta ja yöstä. Heräsin äsken juuri siihen todellisuuteen, että ympärilläni on valtavan lämpimiä ihmisiä, jotka jaksavat kuunnella ja heitä kiinnostaa kuulla, mitä itte kullekin kuuluu. Kun mietin näitä rakkaita ihmisiä, kuvailisin heitä Jumalan läsnäolon innoittamiksi, rakkaudellisiksi, pyhyyttä kantavaksi Jumalan miehiksi ja naisiksi. Kun palvoimme Jeesusta ja kuuntelimme puheen, he keskittyivät siihen täysillä. He nauttivat siitä, että saavat kohdata Herraansa.

Kun ILTA oli ohi, jatkoimme keskustelua hetkisen aikaa kahvilassa, josta lähdimme eteenpäin. Näen heidät tavallisina nuorina, jotka palavat Jumalan rakkautta ja tahtovat kasvaa jatkuvasti yhteydessä. Kun olimme syöneet Hesburgerissa ja lähdimme Kyrkösjärven rantaan pitämään hauskaa ja siitä eteenpäin, en muista milloin viimeksi minulla on ollut näin hauska ilta! Jos jäisin yhtäkkiä pois Seinäjoen Illasta, enkä palvelisi enää siellä, en menettäisi vain paikkaa, missä vietän pääosin lauantai iltoja, vaan nämä tulenkantajat, jotka saavat itsenikin kokemaan olevani elossa.

Minusta on aivan timanttia, että meitä käy ja palvelee nuorisotyössä varmaan neljästätoista vuodesta lähelle neljäänkymmeneen vuoteen ikäisiä miehiä ja naisia, jotka rakastavat Jeesusta kokosydämisesti! Se ei tarkoita vain sitä, että tulemme lauantaisin koolle ja lähdemme kukin kotiimme sen jälkeen, vaan sitä, että nautimme ylistää ja palvoa Jumalaa, palvella häntä, mutta uskallamme avautua ja pitää hauskaa ja kokea, että Jumalakin nauttii siitä, että nautimme yhteydestä!

Näen heissä sukupolven, jolle ei riitä vain pintaliito, vaan he tahtovat jatkuvasti syvemmälle jumalasuhteessaan. He eivät seuraa Jeesusta siksi, että se on jotenkin coolia, vaan siksi, että he aidosti ja palavasti rakastavat ja kunnioittavat Herraansa. He ovat viettäneet aikaa kahden kesken Herransa kanssa, sekä muiden hänen sytyttämien ihmisten kanssa, ja he voisivat sanoa esimerkiksi näin: ”olemme kiitollisia siitä, mitä Jumala on jo antanut, mutta emme tyydy tähän, vaan tahdomme enemmän, jatkuvasti enemmän, koska meillä on rikas taivaallinen Isä, joka nauttii siitä, että saa siunata meitä ja viettää aikaa kanssamme ja jakaa sydäntään meille! Mikään ei ole parempaa, kuin täyttyä hänen rakkaudellaan ja rakastaa eteenpäin.”

Itse asiassa kun siunaan näitä nuoria, olen nähnyt useamman kerran kuvan, jossa on armeija, joka kulkee rintarinnan. Heillä on päämäärätietoinen katse suoraan eteenpäin. He tietävät keitä he ovat Jumalassa. He eivät pelkää vastoinkäymisiä, vaan tahtovat mennä eteenpäin uskossa, koska kapteenimme on Jeesus, joka on edellä juossut ja valmistanut meille tien voittoon! Emme taistele, jotta voittaisimme, vaan taistelemme Jeesuksen voitosta käsin!

Jos tahdot nähdä mitä nämä rakkaat nuoret kantavat sydämissään ja miten se heijastuu ilmapiiriin, olet lämpimästi tervetullut heinäkuun puolessa välissä Seinäjoelle Summerfest – keskellä elämää tapahtumaan. Nuorten vastuulla olevat tilaisuudet ovat perjantaina 14.7. ja lauantaina 15.7. klo 21 Seinäjoki areenan uudessa osassa. Molemmissa tilaisuuksissa pastori Ryan Adams puhuu ja meidän omat rakkaat nuoret, ILTA Live palvelee ylistyksessä! Tervetuloa!

Mietitäänpä miten Jeesus toimi. Hän vietti paljon aikaa opetuslastensa kanssa ja opetti heille paljon henkilökohtaisesti. Hän otti heidät toisinaan erilleen ja opetti Jumalan valtakunnan periaatteita ja mentoroi erinomaisesti.

Johannes 14:15-17

Jos te rakastatte minua, te pidätte minun käskyni. Ja minä rukoilen Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, Totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, sillä se ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä on pysyy teidän luonanne ja on teissä.

Nämä jakeet ovat Jeesuksen viimeisestä puheesta lähimmille opetuslapsilleen. Hän lataa jotain sellaista, mitä meidän on syytä kunnioittaa ja miettiä, mitä nämä sanovat meille, jotka tahdomme kokosydämisesti rakastaa häntä. Hän tahtoi jättää testamentin, jonka nämä veljet opettaisivat tuleville Jumalan lapsille. Siksi ne ovat meidänkin Raamatussamme. Jae viisitoista on yksiselitteinen: Jos sanomme rakastavamme Jumalaa, tahdomme tehdä hänen tahtonsa, kuolla itsekkäälle lihallemme, joka nauttii synnin tekemisestä. Koska asenteemme syntiin on muuttunut: me vihaamme syntiä, kuten Jumala vihaa sitä. Miksi? Koska se tuottaa murhetta Isän sydämelle, kun valitsemme tehdä pahaa sekä toisille, että itsellemme. Isä tahtoo eheyttää sydämemme, ja tahtoo, että ymmärrämme hänen rakastavan meitä niin paljon, ettemme eläisi enää riippumattomina hänestä.

Miten voimme elää Jumalan tahdossa? Pyhän Hengen avulla! Hän on puolustajamme, joka ilmaisee, kun joudumme kiusaukseen. Hän tahtoo opettaa meille, miten taistella lihallista luontoamme, sekä paholaisen kavalia juonia vastaan hengellisin asein. Pyhä Henki siis asuu jokaisessa Jumalan lapsessa, ja meidän tehtävämme on oppia tuntemaan Jumala hänen kauttaan ja olla kuuliaisia.

Johannes 14:18, 20-21

En minä jätä teitä orvoiksi vaan tulen luoksenne. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja te olette minussa ja minä teissä. Se, jolla on minun käskyni ja joka noudattaa niitä, rakastaa minua. Ja joka rakastaa minua, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmaisen itseni hänelle.

Eikö ole valtavan lohduttavaa, että vaikka Jeesus ei ole enää fyysisesti maan päällä, hän ei jättänyt meitä orvoiksi?! Tässä on kyse todella intiimistä suhteesta, meillä on kaikki, kun meillä on suhde elävään Jumalaan! Pyhän Hengen kautta Jumala asuu meissä! Hän ilmaisee tahtonsa hänen kauttaan ja kun päätämme seurata Jeesusta, ei ole ollenkaan hankalaa tehdä hänen tahtoaan, koska Pyhä Henki vaikuttaa elämässämme, kun annamme hänelle luvan siihen.

Johannes 14:26

Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut.

Kun katson näitä rakkaita nuoria ja nuoria aikuisia, näen heidän elämässään tuoreen Pyhän Hengen vaikutuksen. He nauttivat olla lähellä Jumalaa. He ovat rohkaistuneita ja kasvavat jatkuvasti, koska tahtovat eteenpäin. He tiedostavat, että Jumala voi kaiken, mikään ei ole mahdotonta hänelle! Kun me kaikki rakastumme Jeesukseen, saamme ilmestyksen hänestä Jumalan Poikana, syntiemme sovittajana ja Pyhä Henki tekee sen meille eläväksi ja muistuttaa eri elämän olosuhteissa, mitä Jeesus on sanonut meille. En tiedä parempaa tapaa elää, kuin kuuliaisena Jumalalle, tiedätkö sinä? Jumalan runsasta siunausta elämääsi 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

− 2 = 2